Lehmanni-Georgijevi süsteem

Allikas: Kabeliit
Redaktsioon seisuga 19. detsember 2014, kell 22:43 kasutajalt Tarmotulva (arutelu | kaastöö)

Lehmanni-Georgijevi süsteemi (vene-eesti transkripsiooni järgi Lemani-Georgijevi süsteem) kasutatakse enamasti olümpiasüsteemis peetavatel võistlustel matšivõitja (edasipääseja) selgitamiseks kui eelnevad partiid pikemate ajakontrollidega (tavakontrolli, kiir- ja välkkabe ajakontrolli kasutades) pole andnud resultaati. Mõnikord kasutatakse seda aga ka paremusjärjestuse selgitamiseks punktide võrdsuse korral.

Kummalegi mängijale antakse enne matši algust kokkulepitud mänguaeg (reeglina Fischeri süsteemi järgi koos lisasekunditega igale käigule). Võistlejad peavad mängima vahelduvate värvidega kuni võitja selgumiseni, kusjuures iga partii lõpus pannakse kell seisma ja iga järgnev partii mängitakse edasi eelnevast partiist järele jäänud ajaga.